Jak inaczej namówić do usługi czy artykułu niż przekonując prawdopodobnego kontrahenta, że to, co oferujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Pokazać mu to oczywiście na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.
spoty reklamowe Kraków
Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie jedynie przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, lecz także zezwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego typu reklamy są pewną nowością, dlatego, że uprzednio nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technologię. Obecnie reklamą interaktywną równie porządnie wolno nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, może głosować na temat losów bohaterów, ale reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja inaczej szansę decydowania w czasie rzeczywistym oraz uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór najlepszych kampanii interakcyjnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę pośród tego typu reklam na pewno zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama legendarnych deserów, w jakiej chodziło o to, żeby odbiorca w stanie w pojedynkę opracować swój prywatny smak deseru, łącząc poszczególne jego kompozycje
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni bardzo dobrą na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, wolno było zobaczyć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Ażeby reklama interaktywna była skuteczna musi nie jedynie łączyć mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, aby klient, jaki już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, jaki prawidłowo mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, ponieważ uprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest najczęściej ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na domenę czy banner, ale cały cykl narzędzi, jakie zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on dobry technicznie oraz prosty.